Comunicado SUMEM. Bicicletas compartidas en L’Hospitalet de Llobregat

Os adjuntamos nuestro comunicado público, en referencia al servicio de bicicletas compartidas en L’Hospitalet de Llobregat. (3 de mayo 2021)

En relació al concurs públic declarat desert de bicicletes compartides a L’Hospitalet de Llobregat:

Com a Associació SUMEM celebrem que la ciutat no mantingui un servei que no estava incorporant les normatives ni la sensibilitat per l’accessibilitat a la ciutat.

Al setembre del 2018 van aparèixer les primeres queixes sobre l’impacte en l’accessibilitat que suposava un model de free-floating a L’Hospitalet. Des de llavors ens hem ofert per ajudar a les institucions perquè la ciutat sigui un espai amable i segur per a totes les persones i en especial les persones amb diversitat funcional.

Agraïm a totes les associacions de veins i veines i entitats que ens han mostrat suport al llarg d’aquests anys.

Durant els darrers dos anys l’Ajuntament en cap cas s’ha posat en contacte amb nosaltres malgrat la resolució de la Síndica de Greuges de març del 2019 i malgrat l’informe tècnic amb rigor que vam presentar conjuntament amb la Federació ECOM.

Lamentem com a associació haver trigat tant a solucionar aquest problema d’accessibilitat i d’espai públic i esperem que l’Ajuntament tingui més sensibilitat a partir d’ara. Com a associació continuem oferint-nos per aconseguir una ciutat veritablement accessible i lliure de perills als diferents carrers de la ciutat.

En aquest sentit demanem a l’Ajuntament:

Les voreres han de ser espais lliures i segurs per a les persones. Les motocicletes, cotxes, cartells i altres elements de les voreres a la nostra ciutat han de retirar-se immediatament tal i com va demanar la sindicatura amb les Mobike.

RECORDEM QUE:

1.- La Sindicatura de Greuges de la ciutat de L’Hospitalet va intervenir davant de l’incompliment reiterat en matèria d’accessibilitat de l’empresa Movy by Mobike i ja va emetre una resolució en que demanava que les bicicletes havien d’estar sempre “a calçada i mai a vorera” (cita textual de la resolució emesa el 28 de març 2019, expedient 49/2018)

2.- Que qualsevol producte o servei a la ciutat de L’Hospitalet està sotmès a la Llei 13/2014, de 30 d’octubre, d’accessibilitat de Catalunya. Així com al dret universal a l’accessibilitat reconegut a la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de l’ONU. Aspecte que no està garantit amb les declaracions que el regidor Pepe Castro ha fet a la TV de L’Hospitalet.

3.- Que l’any 2018 ja vam entregar a la regidoria un document tècnic de l’ASSOCIACIÓ SUMEM, conjuntament amb la Federació ECOM i veïns i veïnes de la ciutat que ens van ajudar en que es detallava perquè no es podia oferir el servei de bicicletes compartides si hi havia estacionament a la vorera.

Veure document: https://drive.google.com/file/d/1mAuNDLYS94vsZSV9dLGSSEvowfv3X8jf/view

Associació SUMEM. 3 de maig de 2021